Preuzmite našu aplikaciju, Dnevno.me - Tvoja dobra navika! App store | Play Store

logo

+

user avatar

OBJAVLJEN PLAN ZA TESTIRANJE

NASA razvija revolucionarne rakete: Voziće ljude na Mars u rekordnom roku

25.01.2023 22:34h

Foto: EPA-EFE/Cristobal Herrera Ulashkevich

NASA je objavila planove za testiranje raketa na nuklearni pogon koje bi dovele astronaute, a kasnije i ljude, na Mars rekordnom brzinom.

Projekat ima za cilj da razvije pogonski sistem za svemirska putovanja koji se značajno razlikuje od sistema koji su dosad postojali.

Upotreba nuklearne termalne rakete omogućava kraće vrijeme putovanja i smanjuje rizik za astronaute“, navodi Nasa u saopštenju za štampu.

Oni dodaju da je bolje da se taj prostor iskoristi za prevoženje instrumenata i aparata koji su potrebni naučnicima za istraživanja.

Uz trenutnu tehnologiju putovanje do Marsa trajalo bi oko sedam mjeseci. Šef „NASE“ Bil Nelson kaže da, iako još ne može da kaže precizne brojke, novi sistem će omogućiti svemirskim letilicima i ljudima da putuju u duboki svemir u rekordnom roku.

„Uz pomoć ove nove tehnologije, astronauti bi mogli da putuju u buboki svemir brže nego ikad, što je velika prednost u pripremama budućih misija i odlaska posada na Mars“, rekao je Nelson.

Ovakvi sistemi koriste pogonsko gorivo mnogo efikasnije od hemijskih raketa, ali obezbjeđuju nisku količinu potiska. Reaktor generiše električnu energiju koja pozitivno puni gasne pogone kao što su ksenon ili kripton, gurajući jone kroz potisnik, koji dalje pokreće svemirsku letilicu naprijed.

Američka svemirksa agencija, koja je prošle godine uspješno testirala svoju letilicu „Artemis“ kao odskočnu dasku za povratak na Mjesec i odlazak na Mars, se udružila sa Agencijom za napredne odbrambene istraživačke projekte (Darpa) kako bi demonstrirala nuklearni termalni raketni motor u svemiru već 2027. godine.

„Darpa i NASA imaju dugu istoriju odlične saradnje u unapređenju tehnologija za naše ciljeve".

„Od rakete „Saturn V“ koja je prvi put odvela ljude na Mjesec do robotskog servisiranja i punjenja satelita gorivom“, kaže direktorka „Darpe“ dr Stefani Tompkins.

Nasina misija „Artemis 2“, zakazana je za 2024.

Podijelite vijest